fredag 21 januari 2011

Vilken dag än så länge...

Nu är jag nyss hemkommen från stallet. Imorse, innan jag skulle köra iväg, så behövde jag veta vart sambon hade ställt sin bil. Jag väckte honom lite försiktigt och frågade honom om bilen. Till svar får jag att "den hänger i trädet runt hörnet, i garderoben." Det är inte lätt att svara på frågor när man är alldeles nyvaken så jag gjorde ett nytt försök. "Bilen, älskling. Igår när du hade köpt mjölk, var ställde du bilen då?" Ljuset tänds i hans ögon och hans nästa svar är solklart. "Den står på Nya torg. Ganska nära, men ändå långt borta." Jaja, till slut hittade jag bilen och jag kom iväg till stallet som tur var.

När jag var i ridhuset så pratade jag med honom igen och då visade sig att min lilla kattprins fått bajs i rumpen som fastnat i pälsen. Cirkus, cirkus. Nu när jag kom hem stängde jag in mig på toaletten med katten och medans jag tvättade Guiness så tvättade han mig på handen. Nu är vi båda rena och ordningen är återställd.

Nu gäller det att ladda om batterierna för ikväll väntar mys hos Fia. Hon har köpt vin (tror jag) men jag tror ändå att jag ska köpa en egen flaska rött. Det är jag värd! =) Men först ska jag ner till tvättstugan.

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar