onsdag 26 januari 2011

En onsdag i Leonas liv

Imorse när jag vaknade hade jag en nästan överväldigande att-göra-lista men jag är fortfarande på banan! Jag har hittills bokat veterinärtid till Kitty. På tisdag nästa vecka ska vårt lilla hjärta röntgas och få sina hörntänder utdragna. Inte roligt, men så är det att ha djur. De förlitar sig på oss människor att ta vårt ansvar med allt vad det innebär så att de inte ska må dåligt. Jag har även varit iväg och köpt en laddning av kattmat och kattsand. Eftersom Guiness fortfarande är en "liten" kattunge ska han äta speciell kattungemat. Vi har löst det så att vi blandar ut hans mat i vuxenmaten. Allt annat hade varit omöjligt tror jag och han tycks inte må dåligt av det.

Nu sitter jag och skriver en sammanfattning på en avhandling som vi ska diskutera i skolan på måndag. Det är lite segt men det är lika bra att få det gjort tänker jag. Det går lätt med Ojos de Brujo i hörlurarna :) Riktigt bra band från Spanien som blandar olika stilar, allt från katalansk traditionell musik till ska och hip hop. I like! I soffan ligger en krasslig sambo och han lär nog ligga där ett tag. Inte alls pigg.

Ha en skön dag!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar