lördag 8 januari 2011

Fobi?

Då var man på väg igen... Vissa utvecklar fobier, och vad man skulle kunna kalla för tvångstankar, ju äldre de blir. Flygrädsla, höjdskräck och tandläkarfobi. Helt plötsligt så finns bara rädslan där, utan någon större förvarning. Jag är nog en sådan människa men min fobi rör sig kring att lämna familjen och Kristianstad. Imorse, innan jag lämnade mammas lägenhet, så fick jag ett par gråtattacker på toaletten och mellan ett par av dessa attacker fick jag skynda mig iväg. Jag ville inte att mamma skulle se mig ledsen för hon blir så orolig då.





På tåget hade jag sällskap med Camilla som kände igen mina känslor. Efter att vi hade sagt "det blir bra" ungefär tio-tjugo gånger så började jag tro på det. Nästan. Det blir bra. Jag har hittat människan som jag vill dela livet med. Nu ska jag bara finna min plats här i världen.

Leona

1 kommentar:

  1. Åh, fina Leona. Jag hoppas att de starkaste jobbigkänslorna har lagt sig nu. Kristianstad finns alltid kvar och likaså vännerna och familjen här. Puss på dig

    SvaraRadera