måndag 24 januari 2011

Måndag i ottan

Nu sitter jag och väntar på att Märta Måås Fjetterström (tåget heter så) ska ta mig ner till Malmö. Gott med lite kvinnliga namn på tågen nu för tiden! Sambon tycker det är intressant att jag har väldigt feministiska åsikter, samtidigt som jag kan skratta högt åt Jims något sexistiska skämt i humorserien Jims värld. Jag vet inte hur jag ställer mig till det. Tycker jag någonting är roligt så kan jag inte låta bli att skratta helt enkelt, även om det ibland är på bekostnad av kvinnor i amerikanska serier. Jag tänker inte sensurera mig själv.

Ikväll väntar rollspelsafton hemma hos oss. Jag är i ärlighetens namn inte så duktig på att spela. Jag har svårt att slappna av och jag känner mig lite fjöntig. Jag blir dock samtidigt otroligt imponerad av mina mer erfarna vänner som bara tycks kunna släppa allt och hänge sig åt sin karaktär. Sambon köpte en bag in box av svärföräldrarna igår så jag kanske kan ta ett glas vin och på så vis slappna av?

Nu kör tåget och mina ögon börjar bli tunga. God morgon, kära du! Vi ses om en timme i Malmö.

Leona

1 kommentar:

  1. Ooooh det var länge sen jag hörde ordet fjöntig, så glad jag blir ^^
    *Kramar på dig*

    SvaraRadera