torsdag 20 januari 2011

Lässchema

Igår var min första dag på den sista terminen och det är sjuuukt mycket litteratur som ska plöjas igenom. Som tur är, är det mesta på svenska vilket jag är högst tacksam för. Engelsk litteratur med facktermer osv säger mig ingenting. Så idag när jag kommer hem från stallet så ska jag dels läsa ut boken "Den globala kapitalismens rum" samt Ulrika Janssons doktorsavhandling "Den paradoxalt nödvändiga kvinnan". Jag började tjuvläsa avhandlingen redan igår och texten är fullt förståelig! Skönt. Eftersom det är så mycket litteratur som ska läsas så är det bäst att börja på en gång och kanske också lägga upp ett slags lässchema så att jag inte missar något viktigt.

Nu ska jag dricka upp mitt te, sen bär det av till stallet.

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar