tisdag 11 januari 2011

Pendel pendel

Nu har min vardag börjat igen. Jag befinner mig på ett pågatåg som kör med en liten försening men så länge jag är framme på skolan till tio så spelar det ingen roll. I min väska ligger två exemplar av min examination som ska lämnas in senast tio. Jag är nöjd med min skrift men jag har inte använt mig så mycket av de två vetenskapliga artiklarna så mitt vg är knappast säkrat.

Jag har hittills hunnit lyssna på Lena Sundströms och Stefan Einhorns vinterprat. Båda är mycket bra talare, speciellt Sundström. Lyssna på hennes program är mitt råd till er idag.

Jag tror att detta kommer bli en riktigt bra dag. Jag beklagade mig lite tyst i morse om att mina kaffepengar fick gå till frimärke i går och i nästa ögonblick när jag sticker ner min hand i en av mina vårjackor så finner jag en hundralapp! Magiskt. Jag tackar universum för att jag har råd att köpa kaffe idag (och resten av veckan också för den delen).

Nu anländer tåget till Lund. Snart Malmö, snart kaffe.

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar