söndag 14 november 2010

Åter på banan!

Det här med att blogga går verkligen upp och ner för min del men just nu känns det som en bra tid att börja igen. Idag är det fars dag och sådana högtider får mig allt att minnas min fina pappa som gick bort för fem år sedan. Jag var vid graven idag och hällde hans favoritdricka, jaktsnaps, framför hans sten. Det var samma blandning som han hade gjort i samband med att han fick sin stroke. Nu är flaskan tom och cirkeln är sluten.

Med tanke på pappas bortgång så har mina funderingar kring mitt stundande bröllop förändrats en aning. Innan ville jag ha ett stort bröllop med festligheter men ju mer jag tänker på det, ju mer vill jag ha en liten, intim tillställning med de absolut närmsta. Det är ju ganska lång tid kvar tills det är dags att säga ja men just nu känns det mest naturligt och skönast. Inte bara för att min pappa har gått bort såklart utan även för att jag under årens lopp börjat uppskatta det lugna och sköna.

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar