måndag 15 november 2010

Det här med att vara besatt

Nu är jag åter hemma i min lilla lägenhet i Ängelholm. På vägen hem passade vi på att storhandla så nu är det gjort inför veckan. Skönt! Jag köpte även 7,5 kilo kattmat så nu ska väl deras matförråd hålla ett tag. Mitt största bekymmer nu är att min lilla kattprins stinker bajs. Jag har undersökt honom för att se om han har nåt äckel som hänger i pälsen, men icke. Hans annars så söta utseende blir något mindre sött när han luktar som han gör just nu så om han inte luktar bättre imorgon så får jag väl ta tjuren i hornen och duscha honom. Jippie...!

Så fort jag och sambon kom hem gjorde vi smoothie. Herre je va gott det är! Bara mixa vaniljyougert med lite frusen frukt och lite färsk frukt och wolla: en lovely drink som även är nyttig! Det passar mig bra eftersom jag lagt på mig en del. Mammas kommentar när hon klappade mig på höften var: nu börjar du snart bli som Olssonasläkten. Med det menar hon att min rumpa börjar bli lite väl omfångsrik. Just sådana kommentarer får mig att lägga manken till och bryta en nedåtgående trend. Inte som när kompisar blånekar att man lagt på sig, trots att det är helt uppenbart! Jag gillar ärlighet även om det är svårt att vara ärlig alla gånger, för om en kompis frågar om sin vikt så är man ju snäll och säger att de inte alls har lagt på sig. Äsch, allt jag vet är att nästa år bjuder på många roliga upplevelser och då vill jag vara bekväm i min kropp och det är jag INTE nu.

Om en liten stund beger vi oss till svärföräldrarna! Det ska bli väldigt mysigt. Jag har haft tur att ha fått sådana snälla svärisar. Det är få förunnat har jag förstått.

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar