måndag 29 november 2010

Fix och donar-dag

Hela förra veckan, inklusive helgen, har gått i hundranittio så idag måste jag verkligen ta en dag och organisera och fixa lite här hemma. Jag är en person som uppskattar ordning och reda runt omkring mig men det tycks alltid gå så himla fort från reda till oreda! På en dag kan ett område som varit städat och fint helt plötsligt bli kaos! Så idag ska jag tvätta (första maskinerna igång redan!) diska, dammsuga, dammtorka, lufta elementen, baka bröd, organisera våra garderober som inte riktigt varit i ordningen sedan vi flyttade in för snart ett år sedan.... Egentligen skulle jag vilja köra till Willys och storhandla också men det får jag se om jag hinner. Oordning för mig blir som en slags klåda. Det kliar på kroppen på nåt vis.

Tyvärr får jag knappt träffa min snygge man på hela dagen. Inatt har han jobbat ett extra pass så han kom hem 6:20 och vaknar runt lunch. Sen måste han köra vid 13-tiden igen för att jobba sitt ordinarie pass 14:00- 22:00. Men som ni ser ovan så lär jag inte ha något bekymmer med att underhålla mig själv ;) För någonstans i detta organiseringskaos ska jag förhoppningsvis även hinna med en fika med Josefin.

Välkommen fina måndag!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar