onsdag 24 november 2010

Underbara 24 timmar!

Igår var jag på seans med Terry Evans. Förutom jag så följde även mamma, Kent, svägerskan Susse och svärmor Pia med. Även om ingen av oss fick ta emot något meddelande från andra sidan så var det makalöst underhållande att lyssna på Terry. Han är ensam i sitt slag! För er som inte tror på det övernaturliga bör ge honom en chans att överbevisa er. Han pratar om saker som han omöjligt kan veta om människor som deltar i seansen. Hatten av för mr. Evans!

Hur som haver. Innan jag lämnade skolan i Malmö igår så bestämdes det att ialla fall jag och Fia skulle hålla ledigt idag. Jag hann inte mer än upp till Ängelholm och möta mamma på stationen förrän det bestämdes att hon skulle ta ut en semesterdag idag och att vi båda skulle tillägna dagen i Helsingborg. Så glad jag blev! Jag har lite dåligt samvete för att jag inte träffar familjen så ofta som jag skulle vilja och därför blev jag jätteglad när mamma skulle stanna hos mig en dag extra! Inte ens mitt besök hos tandläkaren i morse kunde få mitt
humör att vackla (och då kan jag meddela att jag inte är speciellt förtjust i att gå till tandläkaren)

Mitt och mammas första stopp i Helsingborg var på Gina Tricot. Där hittade jag en söt, blommig klänning som jag ska ha på jobbets julfest nästa vecka. Jag hittade även en urcool byxdress i shortsvariant som jag la vantarna på! Resten av vår shoppingrunda var ganska fruktlös men det gör inget! Vi hade det mysigt ändå med fika på Ebbas och allt. Mamma lämnade Helsingborg efter lunch och då begav jag och Kent oss till Väla. Jag hade siktet inställt på min absoluta favoritaffär Indiska. Där hittade jag ytterligare en klänning samt en guldig hårklämma som passar utmärkt i mitt numera krylliga hår. Jag passade även på att köpa lite Yogi-te som passar utmärkt till soffmys!




Dagens skörd. Den gröna byxdressen längst bak,
den blommiga julfestsklänningen i mitten och
Indiskaklänningen längst fram.



Min nya hårklämma har nästan samma färg
som mitt blonda hår!


Jag gillar verkligen faktumet att jag äntligen hittat min egen lilla stil på hur jag vill ha saker och ting. Jag har 99 gånger av 100 klänning med strumpbyxor till. Anledning? Det är mjukt och skööööönt och faktiskt ganska klädsamt. Jag har även de senaste dagarna haft massa rufs och kryllor i mitt hår. Anledning? Jag vill inte slita på mitt hår längre med fön och plattån och jag gillar att det busiga! Förresten blir mitt hår lockigt så fort det är blött utomhus och med tanke på snön som börjat falla behöver jag inte längre vara orolig för mitt plattade hår ska bli ostyrligt och knäppt. Hela tanken med det oplattade är att det SKA vara knäppt! Jag har väl varit en sådan där som blommar sent, som hittar sin plats i livet lite senare än andra. Nu börjar jag hitta min plats och det känns helt rätt. Klänning och krylligt hår - check!

En tanke slog mig på seansen igår. I examenspresent ska jag ge mig själv en retreatvecka på Terry Evans kursgård i Fanthyttan. Det är jag värd!

http://www.creativeexperiences.com/svenska/kurser-behandling/sommarretreat/

Vill du följa med? =)

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar