onsdag 17 mars 2010

Att arbeta med sin hobby

Av en ren slump har jag åter igen tagit upp mitt gamla hästintresse och jag ägnar flera timmar i veckan på en gård strax utanför Ängelholm. Det är ett härligt liv. Underbara djur, frisk luft, motion, intressanta konversationer med övriga hästbitna människor och även en möjlighet att öva på sin pondus. Ja, om du ska kunna hantera en kuse på flera 100 kilo så krävs det en hel del ledaregenskaper.

Jag har förstått att det är flera som faktiskt har lyckats ta sin hobby ett steg längre. Istället för att enbart omge sig av utgifter så finns det även de som hat vänt trenden till inkomster. Detta gäller inte enbart i hästvärlden utan även många andra hobbys. Men hur blir det när ens hobby blir ens yrke - ens källa till inkomst? Finns det risk att gnistan avtar när hobbyn blir ett tvång? Jag ska undersöka detta lite närmare de närmaste dagarna och förhoppningsvis kan jag redovisa lite svar här inom kort. Tills dess, må gott och ta hand om varandra!


Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar