tisdag 15 mars 2011

Smartare barn?

En ny undersökning visar att barn som ammas när de är nyfödda har lättare för att skriva, räkna och läsa. Typiskt! Jag som föddes med tänder i underkäken blev inte ammad så värst länge (av förklarliga skäl) och jag behöver därför inte längre grunna på varför jag ibland är lite slow... :) Men jag tycker dock att forskarna kan hitta kopplingar mellan barn som föds med tänder och awesomeness och fabulous. Där hade jag slagit många på fingrarna! Skämt o sido! Nu är denna undersökning publicerad i Aftonbladets Wendela och för mig är denna del av tidningen allt för lik sajten Familjeliv och jag har därför mycket svårt att ta dess innehåll på allvar.

Nu går mitt tåg till Malmö om 45 minuter och jag är inte färdig än med alla morgonbestyr. Skynda, skynda - nu är det bråttom.

Ha en fabulous tisdag. Det ska jag ha!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar