tisdag 1 mars 2011

Detoxen har startat!

Det är kanske inte alla av er där ute som vet om det, men just nu testar jag att detoxa för första gången. Det är en kur som ska hålla på i fem dagar och hittills går det över förväntan! Varannan timme (ungefär) ska det drickas allt från juicer till grönsaksbuljong och däremellan ska jag dricka vatten. Jag är inte på något sätt hungrig längre, som jag var i morse, men jag är supertrött! Jag som aldrig somnar mitt på dagen annars slumrade till en stund på soffan. Jag har även en aning huvudvärk men det beror nog på kaffeabstinens :)

Redan nu har jag börjat fundera på vad jag och sambon ska äta efter detoxen, om vi ska följa en diet som lchf eller gi, men jag kommer hela tiden fram till samma sak: att det bästa är nog att äta lite av allt med mycket grönsaker. Vi är dock överens om att dra ner rejält på pasta samt att vi ska baka allt bröd hemma.

Just nu är jag, som förhoppningsvis också märks, vid gott mod. Tankar om att ge upp är långt, långt borta.

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar