onsdag 30 mars 2011

Jag älskar när allt liksom... löser sig.

Jag har en förmåga att skjuta upp vissa saker tills det nästan blir panik. Jag gör inte så med allt givetvis, men en del grejer skjuts liksom bara till framtiden. Det är sällan de jobbiga sakerna som det skjuts på utan det är oftast de som bara ska göras liksom. Tre sådana saker är aktuella just nu:

- Söka till nästa termins kurs av Samtalsmetodik.
- Duscha Guiness inför nästa helgs utställning.
- Fixa ett burskynke till utställningen.

Jag har haft dessa saker ringandes i bakhuvudet ganska länge och det stressar ju. Men en sak som jag har lärt mig är att när man tar tag i en sak så följer de andra liksom bara på. Häromdagen tog jag kontakt med en kompis som ska hjälpa mig att duscha Guiness ikväll och i rena farten sökte jag till metodik-kursen . Imorgon ska jag till svärmor och sy burskynke och vips så har allt löst sig. Den känslan är fin. Känslan av kontroll gillar jag!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar