måndag 21 mars 2011

Babysteps

Det är något fel på mig tror jag. Jag har röster i huvudet som jag absolut inte kan styra över! Hela diskussionen drar igång så fort en liten tanke på godis eller något annat sött dyker upp innanför pannbenet.

Den ena röster säger då: Guuuuuud så gott det skulle vara med choklad. Eller glass. Chokladglass!!
Den andra rösten säger då (lite försynt): Nä, men Leona. Du säger ju jämt att du inte är nöjd med din kropp. Inte ska väl du äta onyttigheter?
Den första rösten (som en trotsig tonåring): Määh! Det är ju bara lite glass och det har väl ingen dött av heller?!
Den andra (en aning tjatig men ändå diplomatisk): Men lilla Leona. Sluta nu. Ät en morot istället.
Den första: Kom igen. Vi måste ändå handla mjölk och pålägg på Ica och då kan vi ändå passa på. Kom nu!

Ja, såhär håller det på och i nio fall av tio vinner den första rösten. Sjukt irriterande! Jag har inte varit nöjd med min kropp sedan jag bodde i Malmö. Där rörde jag mig på ett annat sätt eftersom det är större och längre avstånd. Nu måste jag ta tag i situationen och jag kommer gå babysteps! Nu börjar jag tre dagar, måndag- onsdag, utan onyttigheter och istället äta bra mat. Klarar jag det får jag en present. En lyxig tidning kanske? Något som får mig att faktiskt skärpa mig. Hur svårt kan det vara?

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar