torsdag 10 mars 2011

Mål

När jag läste Projektledning 1-30 förra terminen fick vi lära oss att göra en så kallad målstolpeplan. Jag gillar att tänka utifrån projektarbete när jag ska göra något; det jag ska göra har en början och ett slut. Det ska finnas olika roller och man ska arbeta mot ett direkt mål med hjälp av en projektplan och milstolpar. Min c-uppstas kommer att vara uppbyggd kring en projektplan, det är nog det enda sättet som jag kan organisera processen och göra allt begripligt för mig och min handledare.

Mål är inte bara viktigt när det gäller projekt, utan även i det vardagliga livet. Jag har till exempel aldrig varit bra på att springa men nu har jag fått för mig att jag vill kunna springa en mil. Målet alltså: En mil. Där jag befinner mig nu är den krassa sanningen som så att jag typ pallar en kilometer, sen får jag nära-döden-upplevelser. På riktigt. Min andning låter värre än en gammal traktor. Jag blir så avundsjuk på människor som säger att "jogging och sprint rensar huvudet" och så vidare och så vidare. Jag vill också kunna sätta på mig ett par skor och rensa huvudet i löparspåret utan att behöva ha livet som insats! Så därför kommer jag nu göra slag i saken. Nästa år ska jag springa vårruset (tror jag att det heter). Det är lång tid kvar tills nästa år men jag måste ju faktiskt vara realistisk. Said. Done.

Vad har ni för mål?

Leona

4 kommentarer:

  1. Åh va kul att du ska börja springa. Skulle inte vi kunna springa vårruset tillsammans? Jag håller ju också på att träna upp min löpning och det hade varit superkul att ha ett mål med det hela. Har hört många säga att ett lopp är ett bra mål! =)

    SvaraRadera
  2. Jag har förresten ett mål till sommaren. Jag ska göra 100 situps och 100 rygglyft varje dag fram till i sommar. Det är magrutor som ska fixas!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Du är så inspirerande :) Klart vi kan springa ihop. Det blir så mycket roligare då.

    SvaraRadera
  4. Najs. Klappat och klart! Vi får hjälpas åt att komma ihåg det ett år framåt =)

    SvaraRadera