tisdag 8 februari 2011

Tips mottages

Jag har seriösa problem med att koncentrera mig på kurslitteraturen idag och nu när det verkligen gäller, när jag alldeles strax får ta min kandidatexamen efter tre år på högskolan, så flänger jag istället rundor som värsta gummibollen. Det är inte det att litteraturen är tråkig, för det tycker jag faktiskt inte, utan det är nog mest att jag kommer på tusen andra saker som jag "måste" göra. Äta mat, bädda sängen, ringa ett telefonsamtal, blogga eller kolla upp en grej på nätet. Det är galet! Snart ger jag upp för dagen faktiskt. Har cirka 20 sidor kvar att läsa, sen får det vara bra. Jag gör ett nytt försök imorgon istället. Om någon beläst människa där ute i cyberrymden råkar läsa detta inlägget och har ett par bra tips så får ni gärna kommentera. Det enda jag kan komma på just nu som brukar funka för mig är att jag måste ta mig hemifrån, för här hemma finns det allt för många saker som distraherar.

Nu- Den globala kapitalismens rum. Jag har redan läst mitt kapitel som jag ska redovisa på torsdag två gånger men jag måste läsa det minst två gånger till. Tjoo!

Leona

1 kommentar:

  1. ! kopp (se badbalja) gott te, bra musik som inte är allt för distraherande och sen några enkla regler som ej får brytas, som tex. Jag får inte gå ifrån förens jag skrivit klart denna sidan, städa upp och göra alla "måsten" innan man sätter sig. kram

    SvaraRadera