torsdag 10 februari 2011

Jag är en bortskämd snorunge

Jag kom hem från skolan sur som en citron av anledningar som jag vet och anledningar jag inte vet. Jag känner mig allmänt stressad av skolgrejer, bland annat av c-uppsatsen, och tvivlar på hur min lilla hjärna ska kunna producera 50-60 sidor om ett specifik ämne. Sur som attans satte jag mig vid datorn och svor högljutt över litteratur jag behöver skaffa. Ängelholms bibliotek är inte särskilt vasst när det gäller högskoleböcker och jag har en skuld på Orkanen i Malmö som jag aldrig blir färdig att betala. Hur som haver, sambon ställde sig lugnt vid min sida och föreslog att jag kanske borde kolla Helsingborgs bibliotek. Det visade sig att de har fyra böcker inne som jag behöver. Bra, sa sambon. Då kör vi dit. Så nu sitter jag i bilen på väg till bibblan och skäms. Jag har världens absolut bästa man och själv så beter jag mig som en bortskämd skitunge som inte uppskattar vad jag har.

Tack fina älskade Kent. Att du orkar med mig när inte ens jag orkar med mig själv är ett mirakel! Du är bäst!!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar