fredag 11 februari 2011

Jag, Chuck Berry och en kopp kaffe

Sitter vid köksbordet och försöker vakna till liv. Trots två koppar kaffe och en lång dusch vill inte riktigt kroppen samarbeta med mig. Jag antar att jag har sovit dåligt och jag har svaga minnen av en hel massa drömmar som flugit förbi inatt. Nåja, jag piggnar väl strax till. Chuck Berrys samlingsskiva Berrys is on top håller mig sällskap tills sambon vaknar efter sitt nattskifte. Jag älskar verkligen sådana gitarriff (heter det så..?) som det är i början av Johnny be good och Little Quinnie. Det är samma som Hellacopters har i sin låt Before the fall. Jag har nog levt på 50/60-talet en gång i tiden ;)


Trevlig dag! Själv åker jag strax till Vinslöv med svägerska och svärmor. Kanske vi hittar Susses drömklänning idag! Spännande!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar