tisdag 1 februari 2011

Give it to me, naughty Robbie!

Aftonbladets hemsida kan man idag läsa att en privatperson har anmält Boxer för deras senaste reklam som föreställer den tecknade karaktären Robert då han ligger på en fårskinnspläd och fläker ut sig. Personen menar att den muskulösa kropp och det stora könet är en steretoyp och orealistisk framställning av mannen som skapar press både hos yngre och äldre män”.



Ja, alltså. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Antingen kan jag vara glad för att jämställdhetsdebatten tagit ett litet pyttekliv framåt och att män faktiskt också vågar visa att de har dåligt självförtroende, eller så kan jag skratta varenda man rakt upp i ansiktet och välkomna dem till många kvinnors verklighet. Många kvinnor upplever dagligen att de måste leva upp till orealistiska ideal och utanför varje kiosk i hela Sverige återspeglas dessa ideal på färgglada löpsedlar som uppmanar gemene kvinna att dumpa åtminstone ett par kilo i veckan. Det är ju jättelätt med den nya dieten, eller hur?! Eller så serveras det handfasta tips på hur kvinnorna ska tillfredsställa sina män. Att vara sexig, kåt, självsäker och renrakad (alternativt vaxad) precis överallt på hela kroppen är ett framgångsrecept. Kvinnor kan även läsa sig till hur orgasmer blir lekande lätt att få. Kom igen, tjejer. Kvinnor kan!



Hade kvinnor anmält tidningar för varje löpsedel som publiceras med ofta ouppnåeliga mål och ideal hade vi inte hunnit göra något annat. Det är min fulla övertygelse!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar