fredag 3 december 2010

Uppvärmning inför julfesten!

Många går i den fällan att de inte äter på hela dagen utan istället tror att en dags svält ska hjälpa dem att orka med mer julmat. Andra tänker annorlunda, som jag. Vi mer erfarna matvrak vet att en dags svält gör precis tvärt om! Magsäcken drar ihop sig och man blir mätt innan de ens har serverat skinkan eller Janssons. Så alltså; ät lunch innan ett julbord på orkar du mer. Tips från coachen ;)




Detta är min lunch för dagen - bullsihop och en julöl. Fint! Andra tips som jag kan bjuda på är att om du av någon anledning kommer senare än alla andra till festen, försök inte "dricka ikapp". Det slutar bara på ett sätt. Du kom sent och får gå tidigt och missar hela festen eftersom den lilla tid som du tillbringar i festlokalen kommer du bara minnas i ett töcken. En annan sak att tänka på är att om du får en JÄTTEbra ide som du vill ta med chefen, vänta till måndag. Förmodligen vill inte chefen prata jobb på julfesten och förmodligen är din ide inte så jättebra i nyktert tillstånd som den var efter sju öl..... Men det är bara min högst personliga åsikt :)

Nu ska jag strax bege mig utåt. Min övernattningsväska är packad, man vet ju inte om man får ragg... Nä, nu skojade jag. Natten ska tillbringas i mammas lugna fina lägenhet. Mitt ragg får jag imorgon istället när jag får träffa snyggaste sambon någonsin!

Ta det lugnt ikväll!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar