tisdag 21 december 2010

Sommar fast ändå inte

Första dagen på jobbet igår gick över förväntan. Jobbemobilen ringde i ett kör och det var allmänt schemastrul men med tanke på att det var ett år sedan sist jag var schemaansvarig så gick det fint. "Brandsläckning" passar mig ganska bra. Jobba intensivt en stund för att finna en lösning och sedan känna hur lugnet lägger sig.

Just nu sitter jag på ett försenat pågatåg på väg till Hbg. Jobbar man i en organisation med kontor spridda över hela landskapet så får man ibland rycka in och stötta upp där det behövs. Speciellt i dessa vinterkräk- och förkylningstider. Jag har ingenting emot att skifta arbetsplats då och då. Omväxling förnöjer, inte sant? Idag och imorgon ska jag jobba på samma ställe där jag jobbade i somras. Som det känns nu så lär det dröja innan jag kan logga in i kassan dock. Tåget är en halvtimme försenat och vi har inte ens passerat Vinslöv...

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar