tisdag 14 december 2010

Filosofi

Min nya räddning i vardagen är P1's Filosofiska rummet. Jag älskar att stänga ute allt och alla genom mina hörlurar och bara lyssna. Ibland blir det lite "tjabbigt" när de medverkande resonerar i respektive ämne men det gör inte så mycket. Det ger mig mest bara nya infallsvinklar. En sak som jag är mycket dålig på i vardagen är att ifrågasätta. Jag är däremot mycket duktig på att nöja mig. Genom att lyssna på andras tankar och teorier hjälps jag på vägen att se på saker på nya sätt. På ett sätt som blir mitt sätt. Till slut. En sak som nyss nämndes i mina hörlurar är att "för vissa tar det ett helt liv att upptäcka sig själv". Spännande tanke.

Idag är det tisdag och jag sitter på tåget som strax ska avgå mot Malmö. Vi ska få lyssna på en person som arbetat som projektledare för Melodifestivalen. Det känns som att kursen tagit en paus från just projektledning och att vi istället sysslat med organisationsteorier den senaste tiden. Därför känns det extra roligt att åter igen koppla åter till projektledning!

Nu går snart tåget. Igår fick jag möta Citytunneln för första gången. Kalla mig tågnörd, med tanke på att jag jobbar på Skånetrafiken kanske, men jag tycker hela tunnelbygget är häftigt! Och så snyggt!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar