onsdag 15 december 2010

Hemmakväll

Jag älskar verkligen att skämma bort vänner. Det behöver inte vara med saker eller så. Jag skämmer gärna bort med mat istället. Ikväll hade vi Fia, Baje o Tessling på besök. De två sistnämnda håller på att flytta o lever sitt liv i kartonger med allt vad det innebär. Då kan det vara rätt gött att bli bjussad på riktig, hemmalagad mat. På kvällens meny stod hemmagjorda köttbullar, sås o potatis med tillbehör. Till efterrätt blev det hemmagjorda maränger med choklad i samt glass o banans. Gott som sören om jag får säga det själv.

Trots att jag varit veggo sedan tio år tillbaka så har jag ändå inget problem med att hantera kött, så länge jag slipper äta det själv :) Jag tycker inte att det är så grisigt. Mohaha!

Nu ligger jag o Kitty nerbäddade i sängen o inväntar John Blund. Imorgon väntar årets sista skoldag. En termin kvar nu! Tre år har verkligen swischat förbi i hundranittio!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar