tisdag 7 februari 2012

Människan sedd inifrån

Jag är en av dem i vårt avlånga land som gärna betalar Radion/TV-licensen och detta är av två anledningar 1) Jag lyssnar massor på Sveriges Radio och 2) Jag älskar många av SVT's produktioner och övriga program som de sänder. På grund av detta vill jag gärna ha de två punkterna kvar i mitt liv och då är det inte mer än att rätt att betala för det. Sen kan man ju diskutera huruvida Radion/TV- licensen borde bakas in i skatten, det vore väl det bästa antar jag, för skatt betalar ju de flesta.

Hur som. Just nu är jag mitt inne i en produktion som BBC har gjort och som Vetenskapens värld sänder. Den handlar om vårt inre, alltså vår kropp. Tyvärr ligger bara del 2 av 4 kvar ute på webben. Den första delen handlade om hur ett barn skapas inne i kroppen och hur osannolikt det är att det faktiskt blir barn. Det är ett under, minst sagt. Del två handlar om kroppens förmåga att anpassa sig till olika klimat och situationer. Ja, har ni en timme över, snälla titta på denna produktion. Varje minut gör kroppen cirka en miljon saker för att hålla oss vid liv. Man får en enorm respekt för sin egen kropp!


Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar