tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Så är årets Alla Hjärtans Dag snart till enda. Det sägs att många singlar kallar denna högtid för ett kommersiellt jippo och trots att jag är i ett stadigt förhållande så är jag nästan villig att hålla med, för visst är det mycket mycket roligare att ge gåvor och visa varandra uppskattning hela tiden? Ja, ok jag är kanske inte den bästa på att hitta på överraskningar och så men jag skulle gärna vilja bli bättre på det. Jag har som mål att bli bättre på visa uppskattning och peppa när det går bra för någon i min omgivning. När någon flyttat till nytt boende vill jag bli bättre på att köpa inflyttningspresent. När någon klarat ett svårt prov eller tenta vill jag gärna bli bättre på att skänka en liten gåva. Det behöver absolut inte vara några dyra grejer. Bara en liten gest som visar att man faktiskt bryr sig och uppmärksammar de som befinner sig i min omgivning. Som när jag t.ex fick blommor av både svärmor, svärfar, svågern och svägerskan för mitt nya jobb. Jag blev så otroligt glad för att de faktiskt hade tagit sig tid och lagt ner pengar för att gratta mig. Sådant vill jag verkligen bli bättre på. Det är inte det att jag inte bryr mig, det är nog snarare att jag är lite tankspridd.

Japp, nu kallar väl snart sängen. God natt Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar