söndag 5 februari 2012

Äntligen fri

Sedan 15 års ålder har jag haft acne, mer eller mindre. Vissa perioder har det varit så illa att jag velat ta en osthyvel och skalat av mig hyn - dels pga skam men också av ren smärta. Acne gör ont, speciellt om man har stora bölder i hela käkpartiet och ner på halsen! Jag har provat allt, tro mig. Hur många tusenlappar jag har lagt på skönhetskrämer och behandlingar vågar jag inte ens gissa på. Herre min je. Det som har hjälpt bäst genom åren har varit Tetralysal, det vill säga antibiotika, men det kändes aldrig bra att knapra piller. När jag slutade min kur var så gott som alla prickar borta men de kom smygande tillbaka igen med full kraft. Tro mig, det är skittråkigt att ha acne när man är 26-27 år och min självkänsla har fått sig ett par törnar.

MEN nu, äntligen äntligen äntligen, har jag hittat ett märke som faktiskt funkar och det känns helt vidunderligt. Tänk, mitt ansikte utan finnar och bölder. Galet! Märket heter Wise och är helt naturligt och ekologiskt. Krämerna doftar ljuvligt! För första gången på många år kan jag kalla mig fri från acne och nu går jag faktiskt utomhus utan smink. Det har redan hänt två gånger denna veckan! Nu har jag bara ärr kvar men de ska jag ta i tu med snart.


(Bild lånad från http://www.wisenaturkosmetik.se/)

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar