torsdag 7 april 2011

Vad säger detta om mig?

I samband med att vi fick lägenheten i Helsingborg så började jag fundera på hur min boendesituation sett ut de senaste tre åren. När jag började studera i Malmö HT 2008 så bodde jag i en lägenhet i Kristianstad. Ganska snart kom jag på att jag inte ville pendla utan mycket hellre ville ha cykelavstånd till allt det nya, roliga. Jag sa upp min lägenhet och i oktober 2008 flyttade jag till Malmö. Där bodde jag till december 2009 när jag istället flyttade upp till min kärleks lilla, lilla två i Ängelholm. Ganska snabbt konstaterade vi att lägenheten var alldeles för liten trots att vi var galet nykära. Vi började söka efter en ny större lägenhet och i mitten av januari 2010 flyttade vi till fyran som vi bor i nu. I juni 2011 kommer vi flytta ännu en gång, denna gången till en trea i Helsingborg.

Vad säger detta om mig egentligen? Under min studietid (hösten 2008-våren 2011) har jag bott i fyra städer och i fem lägenheter..... Vojne! Är jag lite flyktig som person kanske? Lite stressad? Nu vet jag ju i och för sig att hade jag inte träffat Kent så hade jag ju blivit kvar i Malmö men ändå. Jag borde vara proffs på att flytta och det är väl därför jag inte är så stressad inför den kommande flytten. Det löser sig. Det finns flyttkartonger på Willys, Coop och Blocket. Det vet jag nu.

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar