onsdag 6 april 2011

Telia - vilket skämt!

I och med att vi inom tre månader kommer att flytta till ett Comhem-hus så vill vi säga upp vårt abonnemang hos Telia. Sambon ringde exakt 08:40 från hemtelefonen till tjänsten "uppsägning av abonnemang" och fick då beskedet att det just nu är många som ringer. Efter 35 minuter ungefär (och efter x antal "just nu är det många som ringer men vi tar strax emot ditt samtal") började jag fundera på om det är lika lång kö till tjänsten "teckning av abonnemang" och bestämde mig för att undersöka saken närmare. Med min mobiltelefon ringde jag upp och jag hann knappt ens säga "teckning av abonnemang" och "fast telefoni" förrän jag kopplades fram.

Telia: Hej! Jag heter ..., vad kan jag hjälpa dig med?

Leona: Hej! Jo, kan jag prata med dig när det gäller uppsägning av abonnemang?

Telia: Uppsägning av abonnemang?

Leona: Ja.

Telia: Nja, det är ju min kollega som har hand om det.

Leona: Ok, för vi har försökt får tag på din kollega i ungefär 40 minuter nu men det är så lång kö. Jag ringde mest till dig för att se om du också hade lika lång kö med tanke på att du svarar på frågor angående "teckning av abonnemang".

Telia: Ja, alltså... Jag vet inte hur lång kö de har... Varför ska du säga upp abonnemanget?

Leona: Vi ska flytta till en Comhem-hus.

Telia: Jaha. Du, jag ska se hur lång kön är till min kollega.

Leona: Tack så mycket!

(ungefär 30 sekunders väntan säger en elektronisk röst att mitt samtal kopplas vidare)

Vips så är vi i kön till "uppsägning av abonnemang" och får prata med en handläggare direkt! Det bör tilläggas att vi under denna tiden inte hade kopplats fram till uppsägningshandläggare i hemtelefonen.

Leona

1 kommentar: