Telia: Hej! Jag heter ..., vad kan jag hjälpa dig med?
Leona: Hej! Jo, kan jag prata med dig när det gäller uppsägning av abonnemang?
Telia: Uppsägning av abonnemang?
Leona: Ja.
Telia: Nja, det är ju min kollega som har hand om det.
Leona: Ok, för vi har försökt får tag på din kollega i ungefär 40 minuter nu men det är så lång kö. Jag ringde mest till dig för att se om du också hade lika lång kö med tanke på att du svarar på frågor angående "teckning av abonnemang".
Telia: Ja, alltså... Jag vet inte hur lång kö de har... Varför ska du säga upp abonnemanget?
Leona: Vi ska flytta till en Comhem-hus.
Telia: Jaha. Du, jag ska se hur lång kön är till min kollega.
Leona: Tack så mycket!
(ungefär 30 sekunders väntan säger en elektronisk röst att mitt samtal kopplas vidare)
Vips så är vi i kön till "uppsägning av abonnemang" och får prata med en handläggare direkt! Det bör tilläggas att vi under denna tiden inte hade kopplats fram till uppsägningshandläggare i hemtelefonen.
Leona
Haha, så komiskt..och sorgligt på samma gång.
SvaraRadera