torsdag 12 maj 2011

Testpackning

När jag skaffade Guiness så var kattutställningar en tänkbar aktivitet men inget som var nödvändigt. Det är fortfarande inte nödvändigt men eftersom förra utställningen gick så bra så bestämde jag mig för att testa ännu en gång, på "hemma"plan i Kristianstad. Eftersom sambon måste ha bilen imorgon är jag förvisad till tåget. Guiness och jag ska alltså åka tåg tillsammans imorgon mellan Ängelholm och Kristianstad, inkluderat ett byte på Knutpunkten i Helsingborg. Detta innebär diverse logistikfaktum som måste lösas... Jag kan omöjligt bära en kattbur inklusive drygt fem kilo katt, hans utställningsgrejer, kattsand och min väska med kläder med mera. Det går bara inte! Så därför har Ida varit så snäll och lånat ut sin kärra till oss och den har jag nu testpackat.




Ja, ni ser... Det ser heeeelt galet ut och jag tycker lite synd om min lilla katt. Han galna matte konkar runt honom kors och tvärs i Skåne... Lyckans ost att han är så lugn och cool. Vill ni se denna cirkus live så åker vi från Ängelholm runt lunch imorgon. Det enda jag hoppas på riktigt mycket är att vi slipper byta perrong på Knutpunkten!

Ha en skön helg! Hoppas att vi ses på Yllan på lördag!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar