måndag 16 maj 2011

Skattletardag!

Ett par kompisar till mig ska flytta och i huset där de ska bo finns en massa grejer som ska skänkas på loppis. Turligt nog fick jag och sambon chansen att ta oss en titt på grejerna först och det är jag väldigt tacksam för eftersom jag hittade ett par riktiga guldkorn! Min inredningsstil är ganska personlighetskluven och stilar blandas hej vilt. Vi har tillexempel en tvbänk från 1960-talet, en modern soffa och ett indiskt soffbord. Ja, ni hör hur lustigt det låter. Jag har en svag punkt för retroprylar också och eftersom många av sakerna var från mitten av förra seklet var det en guldgruva för mig. Här följer en del bilder på mina fynd!












Jag blev själaglad när jag hittade detta skrinet eftersom min älskade farmor hade ett likadant!

Ja, lite nya inredningsprylar blev det minsann. Mycket nöjd är jag över dessa! Jag har även varit lite pysslig och planterat en sallad. Sambon köpte hem en sån där kruksallad till middagen härromdagen och oftast brukar de ligga i kylskåpet och bli tråkiga efter ett tag. Men så kom jag på att jag kunde plantera salladen i en kruka och med lite vatten, solljus och kärlek så kanske den växer sig stor. Man kan ju testa...



Nu väntar sängen, eller snarare madrassen, på mig. Vi sover på en madrass i tv-rummet eftersom vi har målat sovrummet. Ganska mysigt tycker jag!

Sov så gott!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar