tisdag 24 maj 2011

Mat, mat, mat!

Vi är ett hushåll som verkligen älskar mat! Både jag och sambon kan sitta och prata om maträtter som vi ska laga nästkommande veckor och verkligen drömma oss bort. Själv har jag varit väldigt aktiv i köket sedan jag blev vegetarian för över 10 år sedan. När jag flyttade hemifrån var det självklart att lägga pengar på att veckohandla och laga vettig mat från grunden och ta med sig matlåda till jobbet. Sambon har väl inte haft riktigt samma matintresse men nu när han har börjat laga mat här hemma så har det kommit fram att han är en jäkel i köket! Eftersom jag är vegetarian så blir det mycket sådan mat och han slänger sig bland kidneybönor och qournfärs som om han aldrig gjort annat. Trots vårt gemensamma matintresse så tryter inspirationen ibland och det känns som att man lagar samma rätter om och om igen. Men så visade Kent en länk häromdagen som en vän visat honom och himmelriket öppnades lite. MASSOR av goda recept att välja mellan. Tack tack! För er som är rädda för att laga vegetariskt - glöm rädslan. Det är verkligen inte så svårt.

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar