måndag 30 maj 2011

No poo

Idag har jag tagit tag i något som jag tänk att testa länge, nämligen No poo. Det innebär helt enkelt att jag utesluter shampoo helt och hållet för att istället enbart använda balsam. Shampoo har olika effekter på håret. Dels är det väldigt avfettande och om man är en sådan som jag, som tvättat håret varje dag sedan högstadiet, så blir det en ond cirkel. Hårbotten överproducerar fett för att återskapa någon form av balans och shampoot avfettar. Sedan har shampoo även en väldigt uttorkande effekt på håret. Så idag gjorde jag slag i saken och inledde mitt liv som No pooare! Målet är att återskapa en balans, att minska på frisset och låta mitt eget självfall komma fram. Såhär ser mitt hår ut idag, dag ett:




Ska bli spännande att se om det blir något resultat :) Om du själv är nyfiken så finns det massor av info och tips på www.lockig.se

Imorgon ska min uppsats få sin opponering. Jag är inte särskilt nervös. Det blir som det blir och håller den inte måttet så är det ju faktiskt bara att komplettera. Mer spännande är nästan att vi kanske, kanske får nycklarna till nya lyan imorgon! Håll tummarna!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar