tisdag 13 mars 2012

Ledig idag!

Bloggen har fått vila under helgen då jag har varit på språng. Dels har jag jobbat men det har också erbjudits många roliga aktiviteter. I fredags tog till exempel jag och sambon en runda över till Helsingör med TonCan. Mycket mysigt och impulsivt. I lördags samlades vi ett stort gäng för att kolla på Mello. Det var hur trevligt som helst! Vi gjorde till och med egna flaggor som vi satt och viftade med. Eftersom helgen har varit fullspäckad har jag inte haft tid att träna heller så det fick jag råda bot på idag. Jag cyklade en mil på knappt en halvtimme och "sprang" fyra kilometer på en crosstrainer. Jag var farligt nära att ge upp i slutet men precis när jag tänkte bryta så spelades plötsligen Sexy and I know it i hörlurarna och istället för att ge upp ökade istället kroppen farten liksom av sig själv. Jag försöker tänka mig att min kropp är ett tempel och att jag inte ska klanka ner så mycket på hur jag ser ut men samtidigt vårda och ta hand om den. Därför kunde jag inte låta bli att dra lite på smilebanden lite när jag läste följande rader i ett mail:

Vilket århundrade byggdes det? Vem har gett bygglov att bygga ut? Var fasen tog fastighetsskötaren vägen?

Nu har väl ändå våren kommit? Även om det blåser en hel del så är temperaturen väldigt behaglig. Det får bli en sväng ner på innergården lite senare i hopp om att få lite sol på näsan. Jag måste säga att även om jag längtar till mitt nya jobb nu så kommer jag sakna de lediga dagarna mitt i veckan!

Ha en skön dag alla!

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar