onsdag 7 mars 2012

Ett känslomonster

De senaste dagarna har jag varit i en känslomässig berg&dalbana. Jag vet att jag borde vara i ett konstant skrattande tillstånd på grund av alla positiva förändringar som är på gång i mitt liv. Jag har ju fått ett nytt jobb (ett där jag faktiskt kan använda min utbildning), jag har fått beviljad semester så att jag faktiskt har tio dagars semester mellan ST och min nya tjänst, bröllopet närmar sig, vi tittar lite på hus och sist men inte minst - våren närmar sig och är praktiskt taget redan här! Varför har jag då en klump halsen mer eller mindre hela tiden och känner mig som ett asplöv då och då? Det är kanske med anledning av just ovanstående. Jag har ju fått ett nytt jobb (ett där jag faktiskt kan använda min utbildning). Å andra sidan: Ja, nu jäklar gäller det Leona. Nu börjar vuxenlivet och nu gäller det att jag visar allt jag kan och har lärt mig i skolan. Jag har fått beviljad semester så att jag faktiskt har tio dagars semester mellan ST och min nya tjänst. Å andra sidan: Jag är nära till en gråtattack bara av blotta tanken på att lämna mina kollegor. De betyder så mycket för mig, mycket mycket mer än vad jag någonsin kunde ana när jag flyttade min tjänst till Helsingborg i september. Bröllopet närmar sig. Å andra sidan: Även om vi har mycket löst och fixat och bokat så är det fortfarande en hel del trådar som hänger löst. Kents kläder, vad ska det bli för väder, ringar med mera med mera. Vi tittar lite på hus. Å andra sidan: HUS?! JAG?! Hur ska jag fixa det? Hus är för vuxna personer. Det är bara vuxna som får köpa hus. Jag känner mig inte så vuxen just nu...

Ja, det är mycket tankar som virvlar runt och det bästa sättet att komma ner på jorden igen är väl att skriva ner allt på ett papper. Sen får jag väl kategorisera enligt följande: 1) Vad kan jag göra något åt/ påverka och i så fall hur? 2) Vad ligger utanför min kontroll och därför utanför min möjlighet att påverka? 3) Vad är viktigt för mig? Ibland är det lätt att förvirra sig i krav som andra har på en men som en själv egentligen ger själva fanken i. Detta blir kvällens mission. Imorgon är jag ledig och från och med då ska jag enbart försöka tänka positiva tankar. Jag har en tendens att tänka negativt ibland och då blir den nedåtgående spiralen ett faktum ganska så fort. Imorgon på min lediga dag ska jag till Indiska och köpa mig en orange klänning som jag ha tittat ut. Jag piggnar nog till rejält om jag skaffar mig en orange klänning.
Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar