söndag 22 april 2012

Lite bilder från dagen





Jag och Kent tog lite sovmorgon och sedan bestämdes det spontant att svåger och svägerskan skulle komma hit på frukost. Det serverades pannkakor med grädde och sylt, frallor med olika pålägg, kokt ägg, bacon, juice med mera. Jag älskar verkligen att äta långfrukost i härligt sällskap. Det slår nästan middag på kvällen.



Sambon somnade på soffan och två av katterna följde hans exempel.



Kitty-katten valde sin vanliga plats i sängen istället.



Han sov och han sov.



Jag tassade runt i lyan och fotograferade våra växter. Här en orkidé och bakom den vår fina tavla föreställandes Mona Lisa med mustasch. 



Krassen växter vilt i en gammal kaffeburk. I burken bakom försöker jag odla dill men den växter inte fullt lika flitigt.



Vårt nytillskott i köksfönstret - lavendel! Det är en av mina favoritdofter.



På eftermiddagen körde vi till svåger och svägerskan i Kågeröd. Detta är utsikten från kökssoffan. En kökssoffa blir för övrigt min nästa investering. 



Vi fick grillat och till efterrätt en härligt chokladcreame med färsk frukt. 


Nu är det kväll och imorgon väntar jobb igen. Hurra!!

Ha det gott!
Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar