onsdag 11 april 2012

Vad gör man lediga dagar?

Hej på er!

Jag tänkte ta en paus i min ledighet och skriva lite här i på bloggen. Varför är jag ledig då? Jo, jag har nämligen semester just nu. I söndags slutade jag på mitt gamla jobb och på onsdag nästa vecka börjar jag på mitt nya. Det känns vettigt att ha lite lediga dagar däremellan. Jag gör inte så mycket om dagarna och det känns mycket skönt. Jag pysslar lite här hemma, sorterar, läser, organiserar och bara är. Det som är extra roligt är att Kents lediga dagar och mina lediga dagar har lyckats sammanfalla så vi är lediga tillsammans. Idag var vi en tur på IKEA och sen körde vi till Flower Team. Jag är en person med kopiöst ogröna fingrar. Jag lyckas ta dö på allt som ska stå en kruka och växa. Jag vill verkligen vara bra och duktig men det går bara inte. Sen underlättar det inte att vi bor med tre små söta monster som älskar att tugga på gröna blad... Hur som haver. Vi körde till Flower Team för jag ville "bara titta lite". Åh, jag blir alltid så sjuk när jag går in i blomsteraffärer! Jag vill ha ALLA blommor men jag vet ju hur det slutar. I vissenhet och besvikelse. Trots detta gick jag runt och suktade efter alla växter och till slut hamnade vi på avdelning för kryddor och örter. Enda sedan jag och Kent träffades så har vi pratat om att skaffa örter och färska kryddor till köket. För det första ser det magiskt mysigt ut, det doftar gott och sen känns det lyxigt att bara kunna klippa en kvist och röra ner i maten. Vi velade hit och dit och det slutade med att vi lämnade butiken med fem rejäla krukor: en persilja, en basilika, en timjan, en rosmarin och en silvertimjan. Nu står de ståtligt uppradade i köksfönstret och jag är som ett barn på julafton. Bara jag sticker ner näsan i min timjan så kastas jag tillbaka 20 år i tiden till farmors trädgårdsland i Åhus. Tänk vilken effekt luktsinnet har! Det är det sinnet med längst minne sägs det och det kan jag förstå. Nu har jag och sambon lovat varandra dyrt heligt att vi ska sköta och ta hand våra örter!


Det var det. Mina lediga dagar fortsätter ett tag till innan det är dags att komma tillbaka till verkligheten. Men då blir det en annan verklighet.

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar