torsdag 10 november 2011

Datum som datum - eller?

Imorgon är det ett mycket speciellt datum enligt vissa. 11-11-11 kommer det stå i kalendern och många passar på att göra minnesfulla saker pga den ovanliga sifferkombinationen. Många kommer att förlova sig, gifta sig osv. Det var likadant 10-10-10, 09-09-09 och säkert 08-08-08 också. Det är väl bra att människor vill göra minnesfulla saker men vad jag gärna vill trycka på är att alla datum och alla dagar är unika, oavsett sifferkombo. Med anledning av detta tycker jag att man ska göra minnesfulla saker så ofta man bara kan. Det behöver inte vara stora saker så klart, utan det fungerar fint med det lilla. Det är förresten ofta det lilla som tillslut gör det stora. Hur som haver, när jag gifter mig så kommer det stå 12-07-28 i kalendern och det är ingen logisk eller speciell sifferkombo. När man tittar på det så är det en ganska osexig kombination men den är minst, jag säger minst, lika speciell som 11-11-11.

Leona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar