tisdag 6 november 2012

Säkra säkring

Jag och min fina hälft har just börjat titta runt lite på olika hus- och hemförsäkringar. I dag blev vi uppringda av ett försäkringsbolag som jobbar på uppdrag av vår bank. Innan samtalet ägde rum gick jag och Kent igenom deras informationsbroschyr och där stod en del udda saker. Ett exempel: försäkringen täcker skador och sanering efter ohyra men inte skador orsakade av insekter, råttor och möss. Vad är ohyra då exakt enligt försäkringsbolaget? Överförfriskade personer som blivit kvar efter kräftskivan och som kräkt ner hela toaletten? Det fanns hur som haver ett par till sådana här motsägelsefulla exempel i broschyren. När vi väl pratade med en man som sålde försäkringar så lät han som en riktig krängartyp, alltså en riktig äkta försäljare och jag fick inte ett dugg förtroende för honom. Försäkringsbranschen är ett jidder tycker jag. Man vill ju vara skyddad mot både det ena och andra men utan att betala en förmögenhet i månads/kvartalsavgifter. Mäklaren sa åt oss att lägga mycket tid åt att hitta en bra hemförsäkring eftersom det finns tisenlappar att spara. Jakten fortsätter alltså...

Leona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar